Sint en kerst - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jolinda Groothedde - WaarBenJij.nu Sint en kerst - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jolinda Groothedde - WaarBenJij.nu

Sint en kerst

Door: Juf Jolinda

Blijf op de hoogte en volg Jolinda

02 December 2014 | Singapore, Singapore

Hoewel het hier nog steeds als zomer voelt, is het alweer….DECEMBER!!
De tijd van sinterklaas en kerst, dit jaar in de tropen!
Dat is echt heel gek en enorm wennen…
Normaal wordt het na de zomervakantie namelijk:
1. eerst koud
2. vallen blaadjes van de bomen
3. moet je een winterjas aan en dan..is het sinterklaastijd!
Hier is het nog steeds:
1. meer dan 30 graden
2. alles nog steeds groen en in bloei
3. elke dag zonnig (nu regentijd dus wel harde regen en onweersbuien in de middag) maar verder nog een zomersgevoel!
Kortom een warme sint, met een warme intocht en kerstbomen kijken in onze korte broek!

Sinterklaas kwam hier aan op zaterdag in de haven bij Marina Bay Sands. Het was een prachtige lokatie en erg druk! Iedereen wilde hem een hand geven en met hem op de foto. Mick en ik vonden vooral de lokatie waarop hij aankwam erg mooi en vonden het heel bijzonder.

Op school hebben de kinderen ook hun schoen gezet en kwam er een rommelpiet langs. Het was een wc-papier chaos! De hele klas was vol wc papier…alle stoelen waren ingewikkeld in wc papier!! Grote sensatie en veel opruimplezier. Ook bij ons hadden ze gewoon een hele zak neergezet, net als bij het sinterklaasjournaal. We moesten dus met allemaal hulppietjes voor iedereen een chocoladeletters uitzoeken per klas. Dat was een heel karwei, maar smaakte heerlijk!
Aankomende week vieren wij met groep 6 sinterklaas in de klas met surprises. Het is altijd weer spannend, ik heb er wel zin in!

In Singapore zelf vieren ze geen sinterklaas maar is alles al in de kerstsfeer. Overal hangen sterren en staan gigantisch grote bomen. De versiering is overdreven mooi en ongelofelijk!
Op Orchard Road, de grote winkelstraat, daar hangen allemaal kerstballen a-la-juf-Jolinda!! Ze zijn namelijk…ROZE!!
De hele straat is omgetoverd tot een christmas wonderland. Alles is roze! (Mick is er minder blij mee, die denkt nu dat ik dit ook in huis wil!) Het ziet er heel cool uit, vooral 's avonds, want dan geeft alles licht.

Nog 2,5 week en dan is het hier ook kerstvakantie! Wij hebben geluk…3 weekjes vrij dus we kunnen even fijn genieten in Singapore met onze vrienden die hier komen om oud&nieuw te vieren. Ook gaan we samen nog een week naar Bali (Indonesië) Ik zal daarna onze warme kerstgroetjes weer plaatsen!

Ik wens jullie allemaal al vast een gezellig sinterklaasfeest en een sfeervolle kerst!

dikke knuffel uit Singapore!

  • 06 December 2014 - 17:18

    Robbin Geugjes:

    lieve juf

    wij hadden gisteren pakjesavond bij mijn opa en oma mijn tante was er ook
    en ik heb veel pakjes gekregen Chris heeft heel veel auto's gekregen

    op school hadden we suprise en juf Sabine had mij getrokken
    zelf had ik Maud getrokken ik heb een hele leuke, roze make-up doos gemaakt

    toen we thuis kwamen hebben we (na dat de auto was uitgepakt en we wat hadden gedronken)
    we de sinterklaas spullen opgeruimd nu gaan we langzaam voor de kerst versieren

    een hele fijne kerst

    x x x van robbin

  • 31 December 2014 - 19:44

    Sharon:

    Hoi Juf

    Wij moeten nog ongeveer 4 uurtjes wachten op het nieuwe jaar.
    We wensen jou: Jolinda en Mick nog een gelukkig 2015.

    Gr. Sharon

  • 06 Januari 2015 - 18:27

    James Kuijpers:

    Hallo Jolinda en Mick,

    Bedankt voor het leuke kadootje dat ik van jullie heb gekregen. Hebben jullie ook een leuke kerst en oud en nieuw gehad? Ik wel samen met Mariska en Tania. Ik heb samen met Tania vuurwerk afgestoken en ik lag pas kwart over 4 op bed.

    groetjes van James en Mariska

  • 01 Februari 2015 - 12:13

    Robbin Geugjes:

    lieve juf
    wij hadden zaterdag veel sneeuw en gisteren hadden wij wedstrijd van de straatdans en onze dans juf zat in de jury we hadden roze t-shirts aan en we zijn 2e geworden toen gingen we een feestje vieren

    groetjes robbin

  • 03 Februari 2015 - 17:22

    Eva:

    hoi juf Jolinda en Mick

    ik heb een super leuke week want vanavond hebben we klasse uitje en we krijgen vrijdag ons rapport en we zijn de hele week om 12 uur vrij want er zijn rapport vergaderingen dus supper leuk

    groetjes van Eva

  • 04 Maart 2015 - 13:49

    Marith:

    hoi leuke foto' s het is daar heel anders sinterklaas heeft een andere boot, en ze rijden in hele dure auto' s (dat had jij ook gezegd).
    hier is het ook leuk met de nieuwe juffen! ze zijn super aardig!



    groetjes marith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Singapore

werken als juf in Singapore!

Recente Reisverslagen:

02 December 2014

Sint en kerst

23 September 2014

Formule 1

08 Augustus 2014

we vermaken ons prima!

23 Juli 2014

We zijn er!!!
Jolinda

leerkracht basisonderwijs

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 1932
Totaal aantal bezoekers 11689

Voorgaande reizen:

23 Juli 2014 - 31 Juli 2016

Singapore

30 Juni 2014 - 31 December 2014

nog 3 weken...

Landen bezocht: